Klachtenprocedure

Wij vinden het belangrijk dat u met uw vragen, opmerkingen, zorgen of klachten naar school komt en deze met ons bespreekt. Zo kunnen we begrijpen wat u ervaart en kunnen we samen naar oplossingen zoeken.

Interne vertrouwenspersoon

Bent u ontevreden over een aspect in de school, dan is in principe de leerkracht het eerste aanspreekpunt. Komt u er niet uit met de leerkracht, dan kunt u terecht bij de directie. U kunt dan een afspraak maken voor een gesprek met de directie. U mailt hiervoor naar: directie.rembrandt@ogamstelland.nl.

Mocht u dan nog steeds het gevoel hebben dat u klachten niet gehoord worden kunt u terecht bij de interne vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon luistert naar uw klachten, geeft advies en maakt waar nodig een stappenplan. Zij onderzoeken of de situatie aanleiding geeft tot een officiële klacht of dat bemiddeling mogelijk is.

Onze schoolvertrouwenspersonen zijn:

Externe vertrouwenspersoon

Mocht het bovenstaande niet bevredigend/afdoende blijken te zijn, dan is de klachtenregeling van toepassing. U kunt met uw klacht terecht externe vertrouwenspersoon mevrouw P. (Pepita) David. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06-34348288 of via e-mail p.david@dtconnect.nl.

Deze externe vertrouwenspersoon is door het bestuur van Onderwijsgroep Amstelland benoemd om deze taak uit te voeren en de belangen van de klager te behartigen. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk, om belangenconflicten te voorkomen en zal vertrouwelijk met alle gegeven informatie omgaan; er is een beroepsgeheim. De vertrouwenspersoon kan u begeleiden bij het indienen van uw klacht bij de Klachtencommissie Christelijk Onderwijs.

Klachtencommissie Christelijk Onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
Telefoon 070 – 3861697
info@gcbo.nl
www.gcbo.nl

De volledige klachtenregeling download u hier.